Gyakran ismételt kérdések



Mi a WebCommGasztro?

Egy marketing/online marketing ügynökség vagyunk, kifejezetten a vendéglátó szektor vezetőinek kínálunk specifikus képzéseket, konzultációkat, kivitelezési szolgáltatásokat és oktatási anyagokat.

——————————————————————————————————————–

Mitől egyedi a WebCommGasztro?

A marketing, és főleg az online marketing stratégiáit, eszközeit, üzleti modelljeit és lehetőségeit felhasználva, megalkottunk egy olyan tanácsadási és képzési rendszert, ami igazodik a vendéglátáshoz, figyelembe véve annak speciális igényeit és sajátosságait.

——————————————————————————————————————–

Miért kell nekem megtanulni a marketing szemléletet? Én vendéglátós vagyok!

És ez maradjon is így, Ön abban a legjobb. Viszont ha elsajátít egy marketinges szemléletet, akkor sokkal hatékonyabb lesz, mint anélkül. Ha a kellő szemléletmód megvan, akkor a szakmai információk szépen lassan elsajátíthatóak. Ne feledje… lehet Ön a legjobb vendéglátós a világon, önmagát korlátozza, ha az eladásban, és az üzletben nincs otthon. Ugyanakkor belátjuk, hogy Önnek sokszor nincs ideje/energiája a vendégszerzéssel foglalkozni, így ha Önnek az jelent segítséget, akkor ezeket a feladatokat teljes mértékben átvállaljuk Öntől.

——————————————————————————————————————–

Egy kicsi, családi egységet üzemeltetünk, érdemes tudatosan foglalkoznunk a vendégszerzéssel?

A marketing és a hatékonyság nem cégméret függvénye, egy kis vendéglőnek ugyanúgy kell a bevétel, mint egy nagy étteremláncnak. Sőt! Egy nagy egységnél több a tőke, egy kis családi hely esetében létszükség, hogy a meglévő forrásokat hatékonyan használja fel. A jó marketing tudatos vendégszerzéshez, kevesebb stresszhez, és több bevételhez vezet.

——————————————————————————————————————–

Miért olyan fontos az Internet a vendéglátásban? Nem csak egy divatról van szó?

Az Internet nem egy divat, hanem ma már a mindennapi életünk része, a „befolyása” folyamatosan nő. A vendéglátás szempontjából is különösen fontos, ugyanis az érdeklődők, valamint a vendégek a Világhálót használják arra, hogy felmérjék a lehetőségeiket. Például egy szombati vacsorával kapcsolatban. Az Internet nem arra szolgál, hogy az érdeklődők megtudják az étterme telefonszámát. Az okos használata ma már kimutatható többletprofitot hoz, ugyanakkor egyre nagyobb versenyhátrányt jelent, ha Ön nem foglalkozik ezzel a területtel.

——————————————————————————————————————–

Miért nem elég, ha van egy olyan weboldalunk, ami informálja az érdeklődőket?

Miért elégedne meg az informálással, amikor növelheti a vendégkörét és a bevételeit is? Higgye el, ha ma még nem is, de holnap a konkurensei is észbe fognak kapni…

——————————————————————————————————————–

Nem lesz unalmas a vendégeinknek, ha állandóan marketing anyagokkal bombázzuk őket?

Pont ez a probléma a mai gyakorlati marketinggel, hogy a legtöbb vendéglátóipari egység csak az ajánlataival bombázza az érdeklődőket. Ha Ön hasznos információkkal, érdekességekkel kedveskedik a vendégeinek, és néha olyan személyre szabott ajánlatokat küld, ami az érdeklődési körükbe vág, akkor örülni fognak mindennek, ami az Ön egységétől érkezik. A dögunalmas, folyamatos reklámmal valóban csak felbőszíti őket, de kreatív marketinggel megtöltheti a kasszát, és növelheti a vendégei lojalitását.

——————————————————————————————————————–

Mi az a szegmentálás, és miért fontos annyira?

A szegmentálás gyakorlatilag egy folyamat, ami során Ön veszi a vendégeit/érdeklődőit, és kisebb csoportokba osztja őket, egy-egy jól elkülöníthető tulajdonság szerint. Például az egyik csoportba csak a környéken lévő cégek, üzletek dolgozói kerülnek, a másikba meg az egyetemisták. Ennek az a lényege, hogy ezzel a módszerrel küldhet személyre szabott üzeneteket a vendégeinek, tényleg csak olyan információkat/ajánlatokat ami valóban érdekli őket. Gondoljon csak bele, egy családanyát teljesen más érdekel, mint egy üzletembert… éppen ezért, Önnek is másként kell kezelnie a különböző vendégcsoportokat.

———————————————————————————————————————

Miért kell nekünk webfejlesztést tanulni? Megbízunk egy céget, akik megcsinálják, az a dolguk.

Ez így is van, de ha nincs tisztában az alapokkal, hogy miből lehet bevétele, és miből nem, akkor honnan fogja tudni, hogy a megbízott fejlesztő cég elvégzi-e a szükséges részfeladatokat, illetve nem számláz-e ki olyan tételeket, amiket meg sem csinált. Ezzel nem azt mondjuk, hogy Önnek meg kell tanulnia programozni, dehogy is! Viszont ha végül a weboldala csak informál de mérhető többletbevételt nem generál, akkor az egész fejlesztés az ablakon kidobott pénz lesz.

——————————————————————————————————————

A válság hatására az egységünk forgalma majdnem a felére esett vissza. Az internet ez ellen is segít? Csak egy jó honlap kell hozzá?

Fontos, hogy megértse, hogy az Internet sem egy varázsdoboz, ahonnan Ön csak kihúzhatja a vendégeket, ha szükség van rájuk. Az Internet hatalmas ereje abba rejlik, hogy megfelelő tudással és kitartó munkával hatékonyabban tudja elérni a potenciális vendégeit, mint eddig bármikor! Gyakorlatilag az Internettel (főleg a közösségi médiával) egy új piac nyílt meg, ahol Ön közvetlenül elérheti azokat a vendégeket, akik érdeklődnek az egysége tevékenysége iránt, ráadásul akkor, amikor a legnyitottabbak az információkra!

Tud ennél jobb adut? Egy dolgot viszont tudnia kell, semmit sem adnak ingyen. Az Interneten elért sikerekhez is idő és sok munka kell. Izgalmas út lesz? Azt garantáljuk! Könnyű? Nem lesz az, de meglesz az eredménye és segítünk Önnek a tervezéstől egészen a kivitelezésig!